TEREX koparko ładowarki


Koparko-ładowarki zawsze były najbardziej wszechstronnymi maszynami pod każdym względem. Służą do kopania, ładowania i przenoszenia. Poza podstawowymi zadaniami mogą także spełniać funkcję: zamiatarki, wiertnicy i wiele innych. Maszyny te mają dobrze rozwiązany sposób podłączenia młotów hydraulicznych, wiertnic do ziemi, zagęszczarek. Poruszają się z prędkością maksymalną 41,56 km/h. Mają dużą komfortową i przestrzenną kabinę. Od ponad 40 lat inżynierowie TEREX (Massey Ferguson / FERMEC) projektują koparko-ładowarki w bardzo szerokim zakresie z innowacyjnymi rozwiązaniami oraz słuchają sugestii Klientów, aby poziom technologiczny maszyn był jak najwyższy. Dlatego maszyny opatrzone logo TEREX zostały wyposażone są w dwie pompy hydrauliczne z funkcją zwiększenia mocy (konstrukcja najnowszej generacji jednak w oparciu o układ niezawodnych pomp zębatych) a także w reduktor emitowanego hałasu oraz reduktor emisji spalin. Do napędu zastosowano dwie osie o nowej konstrukcji (wzmocnione mosty przemysłowe stosowane dotychczas głównie w ładowarkach teleskopowych – maszyna 970), maszyny posiadają teraz również większy zmiennik momentu obrotowego i ciśnieniowy układ hamulcowy. TEREX to sprawdzone i niezawodne koparko ładowarki MF i FERMEC wzmocnione dodatkowo pod kątem ciężkich zadań na placu budowy. Dzięki wprowadzonym modyfikacjom operatorzy będą zaskoczeni łatwością i funkcjonalnością obsługi naszych maszyn



Skrócona charakterystyka maszyn:
 
Opis / Typ
820
860
880 Elite
970 Elite
Konstrukcja
Koparko Ładowarka sztywno ramowa z napędem na obie osie, silnik z przodu maszyny przed kabiną, napęd stały na tylną oś + przedni dołączany, wysięgnik ładowarkowy z przodu oraz koparkowy z tyłu, podpory koparki pionowe równoległe, wysięgnik koparki z teleskopem.
Moc silnika
92 KM 
100 KM
100 KM
100 KM
Typ silnika
Perkins 1104C-44T > Turbo Diesel z wtryskiem bezpośrednim
Układ skrętu
Przednia oś
Przednia oś
Przednia oś
Obie osie + krab
Ogumienie przód
12,5 R18
16/70 R20
16/70 R20
16,9 R24
Ogumienie tył
16,9 R28
18,4 R26
18,4 R26
16,9 R24
Masa maszyny
7862 kg
8067 kg
8227 kg
8244 kg
Skrzynia biegów
Manualna
Manualna
Powershift
Powershift
Sterowanie ładowarki
2 dźwignie z układem powrotu do kopania i pozycją pływającą
Sterowanie koparki
Dźwignie mechaniczne
Dźwignie hydr.
Dźwignie mech.
 


Szczegółowa charakterystyka maszyn:
 
Opis / Typ
820
860
880 Elite
970 Elite
 
Układ hydrauliczny
Podwójna pompa hydrauliczna pracująca w układzie zamkniętym samo dostosowującym się do obciążenia Load Sensing w pełni zgodnym z układem wzajemnej kompensacji i uzupełniania ciśnień klasy Flow Compensation. Układ wyposażony w funkcję POWER BOOST pozwalającą na chwilowe podniesienie mocy maksymalnej w przypadku wykrycia znacznego obciążenia. Układ pozwalający na zmianę trybu roboczego poprzez odłączenie 1 pompy co zapewnia zwiększenie dokładności pracy i znaczną redukcję zużycia paliwa - Automatyczna lub manualna aktywacja pomp dla zapewnienia precyzyjnej kontroli.  Niezależna praca stabilizatorów oraz wydłużane ramie kapiące. Chłodnica oleju hydraulicznego redukująca temperaturę oleju(łatwa do przeczyszczenia); Łatwy dostęp do filtra i zbiornika oleju hydraulicznego
Wydajność pomp
142 l/min (80+62)
160 l/min (80+80)
160 l/min (80+80)
160 l/min (80+80)
Ciśnienie robocze
225 bar ciśnienie układu na pompie / 207 bar ciśnienie robocze – zawór przelewowy
Typ silnika
Silnik PERKINS 1104C-44T – 4-cylindrowy o poj 4.4cm3 Turbodoładowany z bezpośrednim wtryskiem paliwa, 4-zawory na cylinder; elektryczna pompa paliwowa. Emisja spalin zgodna z EC Etap 2 i EPA poziom 2; Zwiększona moc znamionowa 92KM oraz zwiększony maksymalny moment obrotowy 395Nm/1400obr.min. filtr powietrza suchy – dwustopniowy ze wskaźnikiem zapchania, filtr oleju, wkręcany, filtr pełnego przepływu. W maszynach 860 – 970 wersja o mocy 100 KM i momencie obrot. 415 Nm.
Układ Ride Control
Std. (tzw. układ przeciw galopowaniu przydatny przy przejazdach)
Układ pod młot
Std. (wyprowadzenie przewodów na łączenie ramienia i wysięgnika koparki)
Opis / Typ
820
860
880 Elite
970 Elite
Układ napędowy: Prędkość jazdy (przód/tył) do 40km/h. Sterowanie kierunkiem jazdy z 4 synchronizowanymi biegami, 4 biegi naprzód i 4 biegi wstecz. Elektryczne odcięcie przeniesienia napędu za pomocą przycisku na dźwigni zmiany biegów lub na dźwigni sterowania ładowarką.
W maszynach 880 i 970 – Przełożenia Powershift - Działanie półautomatyczne na biegach od 2 do 4. Przycisk redukcji zapewnia redukcję z biegu 2 na 1 w celu zwiększenia pchania trakcyjnego. Przy redukcji nie występuje tradycyjne szarpnięcie.
W maszynie 970 - Napęd przenoszony jest 4 równej wielkości koła. Możliwość skrętu wszystkimi kołami.
Prędkość – 1 bieg w przód
5,4 km / h
5,5 km / h
5,7 km / h
5,8 km / h
Prędkość – 2 bieg w przód
8,7 km / h
8,8 km / h
10,8 km / h
10,9 km / h
Prędkość – 3 bieg w przód
19,9 km / h
20,0 km / h
21,6 km / h
21,9 km / h
Prędkość – 4 bieg w przód
40,0 km / h
40,0 km / h
40,9 km / h
41,56 km / h
Prędkość – 1 bieg w przód
5,4 km / h
5,5 km / h
6,9 km / h
6,9 km / h
Prędkość – 2 bieg w przód
8,7 km / h
8,8 km / h
13,0 km / h
13,0 km / h
Prędkość – 3 bieg w przód
19,9 km / h
20,0 km / h
-
-
Prędkość – 4 bieg w przód
40,0 km / h
40,0 km / h
-
-
Skrzynia biegów
Manualna
Manualna
Powershift
Powershift
Przełożenie główne
3,01 : 1
3,01 : 1
3,01 : 1
2,60 : 1
Powierzchnia hamulców
728 cm2
728 cm2
728 cm2
1091 cm2
Promień zawracania std.
7,7 / 10,7 m
7,9 / 10,6 m
7,9 / 10,6 m
7,3 / 9,3 m
Nawrót na hamulcu
6,8 / 10,0 m
7,0 / 9,7 m
7,0 / 9,7 m
6,7 / 8,8 m
Przedni napęd 4x4
Dołączany elektrycznie – do pracy w terenie
Most przedni
Wahliwy na sworzniu centralnym w zakresie 16 st.
Sterowanie przód / tył
1 dźwignia / elektro – hydrauliczne z nawrotnicą
Zmiana biegów
Mechaniczna
Elektryczna
 
Zbiornik paliwa
130 l
130 l
130 l
130 l
Układ hydrauliczny
143 l
143 l
143 l
143 l
Układ napędowy
53 l
53 l
53 l
45 l
Układ elektryczny
12 V / 75 A + akumulator bezobsługowy ; tablica z 33 bezpiecznikami i 25 przekaźnikami – maszyna nie jest wyposażona w układ komputera sterującego

Kabina – nowa konstrukcja kabiny zapewnia doskonałą widoczność, oraz umożliwiła umieszczenie operatora w centralnym punkcie jego stanowiska roboczego co przyczyniło się na znaczną poprawę ergonomii zwiększającej wydajność pracy i bezpieczeństwo operatora, poziom hałasu jest na poziomie 78dB .
Zaokrąglona linia maski silnika zapewnia doskonałą widoczność w przód. Drzwi operatora (lewa, prawa str.) otwierane częściowo, lub całkowicie poprawiają wentylację w kabinie operatora. Uchylna do góry tylna szyba poprawia wentylację kabiny oraz daje ochronę przed deszczem. Ergonomiczne rozmieszczenie przycisków na konsoli głównej
Regulacja nachylenia kierownicy oraz gałka uchwytu kierownicy, ułatwiająca sterowanie w standardzie. Przestronne wnętrze; Komfortowy, obrotowy fotel operatora; Oświetlenie robocze z przodu oraz z tyłu kabiny; Wydajny układ ogrzewania; Dostęp do komory silnika z poziomu terenu; Opcjonalnie klimatyzacja.


FIRMA
GALLMAC
KOPALNIE KAMIENIA i RECYKLING
KOPARKI i LADOWARKI
MASZYNY i URZADZENIA
SILNIKI
SERWIS
NOWE TECHNOLOGIE
ROBOTY DROGOWE i Kolejowe
Promocje i Wyprzedaże
Maszyny Używane
GALERIA

HYDREMA
TEREX koparko ładowarki
VENIERI ładowarki i koparko ładowarki
BOBCAT
BOBCAT osprzęt
BOBCAT miniładowarki
BOBCAT minikoparki
TEREX
Rozwiązania bez kompromisów